Poverenica EU o Fejsbuku: Oprez, tigar je izašao iz kaveza
BRISEL: Poverenica EU za pravosuđe, prava potrošača i rodnu ravnopravnost Vera Jourova zatražila je objašnjenje od Fejsbuka nakon velikog skandala koji je nedavno izbio zbog zloupotrebe ličnih podataka korisnika te društvene mreže, upozorivši da su propisi u SAD slabiji nego u EU.
"Tigar je izašao iz kaveza", rekla je ona za Bi-Bi-Si, istakavši da bi "poziv na buđenje" kad je reč o kršenju pravila o zaštiti podataka na Fejsbuku mogao da promeni opuštenost ljudi u SAD po pitanju privatnosti.
Ranije ove nedelje, Jourova - koja je odgovorna za zaštitu podataka - otputovala je u Vašington kako bi se tamo sastala s regulatorima.
"Kada pogledam američki zakon, ne vidim tako snažne mere niti pravni okvir kao u EU", rekla je ona, dodavši da će biti interesantno videti da li će u budućnosti američke vlasti pooštriti propise jer je "skandal šokirao mnoge u Vašingtonu".
Upitana da li je zadovoljna odgovorom direktora i osnivača kompanije Fejsbuk Marka Zakerberga na kršenje pravila o podacima, a u kojem on priznaje greške u svojoj kompaniji i obećava istragu o tome, Jourova upozorava da će za objašnjenje grešaka i povraćaj poverenja biti potrebno mnogo vremena.
"Ono što od Fejsbuka tražimo jeste da poštuje evropske zakone", naglasila je poverenica EU.
Takođe je rekla da Unija od Fejsbuka zahteva da mnogo toga učini i kad je reč o društvenoj odgovornosti i eliminisanju govora mržnje sa te popularne društvene mreže.
Jourova je pozvala Fejsbuk i da razjasni da li su lični podaci Evropljana, bez njihovog znanja, nekontrolisano prikupljani putem te društvene mreže, objavio je danas nemački list "Bild am Zontag".
Prema tom listu, Jourova će poslati pisani zahtev glavnoj operativnoj direktorki Šeril Sandberg u ponedeljak.
Poverenica EU je kazala i da je "skandal sa sasvim neprihvatljivom zloupotrebom podataka" upozorenje korisnicima da razmotre šta se događa s njihovim podacima.
Kompanija za analizu podataka "Kembridž analitika našla se pod lupom nakon što je uzbunjivač koji je pomogao u osnivanju te kuće rekao listu "Gardijan" da su podaci oko 50 miliona korisnika uzeti bez njihovog znanja i iskorišćeni u radu te kompanije za kampanju američkog predsednika Donalda Trampa 2016. godine.