Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Blokovsko parkiranje - lakše do parking mesta

19.02.2018. 11:42 11:48
Piše:
Foto: Parking servis

Problem sa parkiranjem, odnosno sa nedostatkom parking prostora, imaju gotovo svi veći veći gradovi u svetu, pa je i kod nas taj problem prisutan. To više nije samo problem velikih ili većih gradova, već često nedostatak parking mesta imaju i manji gradovi u našoj zemlji.

Ovo jednostavno postaje urbani problem, koji različite sredine rešavaju na različite načine. U svakom slučaju rešavanje ovog problema zavisi i od urbanističkih rešenja u pojedinim sredinama, ali i od onog najbolnijeg, finansijskih sredstava.



U nekom, ne tako davnom, prošlom vremenu nedostatak parking prostora se najviše primećivao u samom centru grada, gde obično svi imamo potrebu da dolazimo iz raznih razloga. Naš grad je nekako tako i organizovan da mnoge administrativne potrebe, a i mnogo toga još, rešavamo baš u centru grada. To za sobom povlači i pritisak na parkinge i onda mesta nikada dosta. Međutim, promenom navika, načina življenja, povećanjem broja automobila, ovaj problem nastaje i u naseljenim delovima grada, u pojedinim kvartovima, a ne samo u centru grada.

Stanovnici koji stanuju u delovima grada koji se nalaze u zoni naplate parkiranja kupovinom pretplatne godišnje parking karte rešavaju plaćanje parkiranja. Tom prilikom građani sklapaju ugovor sa JKP „Parking servis“ kojim se određuju uslovi i međusobne obaveze. Decembra 2016. godine, „Parking servis“ je počeo primenu  tzv. „blokovskog parkiranja“. Na ovaj način građanima se daje mogućnost da slobodno parking mesto potraže u mnogo širem reonu nego što je to do sada bio slučaj. Mogućnost  parkiranja u celom kvartu  daje i mogućnost lakšeg pronalaženja  parking mesta. U ranijem slučaju, ukoliko stanar ne nađe mesto za parkiranje u određenim ulicama, parking mesto mora da potraži u ulicama u kojima mu ne važi stanarska karta, a to znači da je morao plaćati parkiranje za svaki sat koji je parkirao izvan određenih ulica.  „Blokovsko parkiranje“ omogućava da njegova stanarska parking karta važi za ceo kvart i ako parkira u  bilo kojoj  ulici koja se nalazi u njegovom kvartu stanovanja, nema nikakvog dodatnog plaćanja. U istom režimu korisnika stanarskih godišnjih karata, od primene blokovskog parkiranja, nalaze se i tzv.  „preduzetnici“.

Za godinu dana od kada se primenjuje „blokovsko parkiranje“ , građani su imali samo neke sitne primedbe (što potvrđuje da se svima ne može ugoditi) i uglavnom su zadovoljni, jer se pokazalo da ovaj novi sistem pruža bolju i pravedniju uslugu svim građanima. Uz malu opasku da je cena godišnje stanarske karte u Novom Sadu najmanja u Srbiji i iznosi 130,00 dinara na mesečnom nivou.

Ono što je često razlog polemike i što zahteva objašnjenje je status podstanara, odnosno korisnika stanova u zoni naplate. Uslov za kupovinu stanarske karte je da korisnik u ličnoj karti ima prijavljeno prebivalište u ulici u kojoj se vrši naplata i vozilo u ličnoj svojini. Podstanari, takođe, imaju pravo na mesečnu kartu za parkiranje po povlašćenoj ceni, ali su po zakonu dužni da imaju prijavljeno prebivalište. Problem imaju oni podstanari čiji stanodavci ne poštuju zakon i ne žele da ih prijave, iako su u obavezi  da to učine.

Na kraju, možemo reći da „Parking servis“ prati primenu „blokovskog parkiranja“ u želji da reaguje na eventualne probleme sugrađana i da taj način olakša problem nedostatka parking mesta, uz napomenu da je Preduzeće otvoreno za ozbiljne i dobronamerne primedebe i predloge.

(Oglasni tekst)

Autor:
Pošaljite komentar