Blokovsko parkiranje - lakše do parking mesta
Problem sa parkiranjem, odnosno sa nedostatkom parking prostora, imaju gotovo svi veći veći gradovi u svetu, pa je i kod nas taj problem prisutan. To više nije samo problem velikih ili većih gradova, već često nedostatak parking mesta imaju i manji gradovi u našoj zemlji.
Ovo jednostavno postaje urbani problem, koji različite sredine rešavaju na različite načine. U svakom slučaju rešavanje ovog problema zavisi i od urbanističkih rešenja u pojedinim sredinama, ali i od onog najbolnijeg, finansijskih sredstava.
U nekom, ne tako davnom, prošlom vremenu nedostatak parking prostora se najviše primećivao u samom centru grada, gde obično svi imamo potrebu da dolazimo iz raznih razloga. Naš grad je nekako tako i organizovan da mnoge administrativne potrebe, a i mnogo toga još, rešavamo baš u centru grada. To za sobom povlači i pritisak na parkinge i onda mesta nikada dosta. Međutim, promenom navika, načina življenja, povećanjem broja automobila, ovaj problem nastaje i u naseljenim delovima grada, u pojedinim kvartovima, a ne samo u centru grada.
Stanovnici koji stanuju u delovima grada koji se nalaze u zoni naplate parkiranja kupovinom pretplatne godišnje parking karte rešavaju plaćanje parkiranja. Tom prilikom građani sklapaju ugovor sa JKP „Parking servis“ kojim se određuju uslovi i međusobne obaveze. Decembra 2016. godine, „Parking servis“ je počeo primenu tzv. „blokovskog parkiranja“. Na ovaj način građanima se daje mogućnost da slobodno parking mesto potraže u mnogo širem reonu nego što je to do sada bio slučaj. Mogućnost parkiranja u celom kvartu daje i mogućnost lakšeg pronalaženja parking mesta. U ranijem slučaju, ukoliko stanar ne nađe mesto za parkiranje u određenim ulicama, parking mesto mora da potraži u ulicama u kojima mu ne važi stanarska karta, a to znači da je morao plaćati parkiranje za svaki sat koji je parkirao izvan određenih ulica. „Blokovsko parkiranje“ omogućava da njegova stanarska parking karta važi za ceo kvart i ako parkira u bilo kojoj ulici koja se nalazi u njegovom kvartu stanovanja, nema nikakvog dodatnog plaćanja. U istom režimu korisnika stanarskih godišnjih karata, od primene blokovskog parkiranja, nalaze se i tzv. „preduzetnici“.
Za godinu dana od kada se primenjuje „blokovsko parkiranje“ , građani su imali samo neke sitne primedbe (što potvrđuje da se svima ne može ugoditi) i uglavnom su zadovoljni, jer se pokazalo da ovaj novi sistem pruža bolju i pravedniju uslugu svim građanima. Uz malu opasku da je cena godišnje stanarske karte u Novom Sadu najmanja u Srbiji i iznosi 130,00 dinara na mesečnom nivou.
Na kraju, možemo reći da „Parking servis“ prati primenu „blokovskog parkiranja“ u želji da reaguje na eventualne probleme sugrađana i da taj način olakša problem nedostatka parking mesta, uz napomenu da je Preduzeće otvoreno za ozbiljne i dobronamerne primedebe i predloge.
(Oglasni tekst)