NOVI DOMAĆI FILM Patuljci sa naslovnih strana
Da je više one Džonijeve (Branimir Štulić) jetkosti i sarkastične vedrine kao u pesmi “Ravno do dna”, onda bi i film “Patuljci sa naslovnih strana” Milorada Milinkovića, čija je novosadska premijera održana prošle sedmice u “Areni sinepleks”, bio bolji.
Ovako, osim naslovnog stiha iz pesme i scenarija iz realnosti, pardon, rijalitija, prolazi kao već viđena i mnogo puta ponovljena formula da savremeni čovek okupiran medijskom produkcijom stvarnosti, biva poražen i pokopan na dno dna, što je krilatica već jednog drugog rokenrol pesnika – Ramba Amadeusa.
Džoni u filmu je Nikola (Gordan Kičić). On je idejni tvorac, voditelj i “predsednik žirija” popularne emisije “Tri minuta slave” (eto malo i Vorhola), u kojoj opskurne talente pljuje i vređa, jer narod to voli. Beskrupulozan čika u najboljim godinama, Džoni je i šarmer mladih dama koje bi mogle da mu budu kćerke, ali nisu. Još jedna “šaljiva” doskočica u nizu.
Dok Džoni pije, šmrče, pumpa i bljuje, oko njega se plete stvarna mreža događaja koji nam objašnjavaju kako je i zašto postao takav – dete kojem su roditelji nastradali u saobraćajnoj nesreći, momak koji se ne seća svojih seksualnih izleta, zbog čega trpi i nedoumice da li je i kome on sam otac, mada ga ni to nešto posebno ne zanima, do kraja će doživeti stvarni šok koji će da ga otrezni i vrati na stari, dobri put pravih vrednosti. Još jedna trivijalna scenaristička floskula.
Paralelno, gledamo društvo ogrezlo u potrazi za slavom, starlete i piruete maminih i tatinih sinova i kćeri, policijske i kriminogene strukture u kojima se ne zna ko je ko i ko je kome, šta će svi u svemu tome (da uotrebimo još malo rokenrola, ovaj put pesmu “Goribora”). Ovaj nivo priče filma “Patuljci sa naslovnih strana” pođednako je ilustrativan i unosi jako malo dramatike u crnohumornu parodiju na temu senzibiliteta modernih selebritija, vonabija i onih kojima to društvo ne smeta, dok god mogu da zadovolje svoje niske strasti, porive i prohteve, osete malo moći nad drugima, kad već ne mogu da vladaju sobom.
Dok je film na momente smešan, da ne kažemo zabavan, na još ređe momente kritički, ali i didaktički rezak, većinom je dosadan i loše iskonstruisan, sa dramaturgijom u kojoj tek pred kraj počne nešto i da se dešava. Nešto malo i kasno za sve do tada već viđeno, jedno te isto (opet malo Ramba).
“Patuljci sa naslovnih strana” je film, pak, sasvim solidno snimljen, ozvučen, montiran, sa vrednom glumačkom ekipom u već proverenoj podeli uloga. Policijskog inspektora igra Radoslav Rale Milenković, TV magnata – debila Boris Milivojević, a manekenka, rol model klinka, koja ne baš tako glumački ubedljivo kao Kičićev Džoni polako, ali sigurno menja stranu, je Milena Radulović. Zapažene uloge i epizode igraju Marko Gvero, Ljubomir Bandović, Miloš Vlalukin, Sanja Radišić, Aleksandar Radojičić, Olga Odanović, Jelena Đukić, Tamara Krcunović... Više nego dovoljno za prosečan domaći film, oporu komediju na temu društvene realnosti, opet pardon, medijske slike rijalitija.
Igor Burić