U Kikindi prema Zakonu o stanovanju registrovano samo deset zgrada
KIKINDA: Više od 150 stambenih zgrada postoji na području Grada Kikinda, ali do sada je registrovano tek njih deset.
U skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju zgrada do kraja godine svaka stambena jedinica mora da se registruje, ali i da se izaberu upravnici zgrada.
Sekretarka Sekretarijata za stambeno-komunalne poslove, urbanizam i privredu u Gradskoj upravi Kikinde Biljana Felbab je na sastanku upriličenom sa zainteresovanim sugrađanima, stanarima zgrada podsetila da je krajem pretprošle godine na snagu stupio Zakon o stanovanju i održavanju zgrada koji na malo drugačiji i precizniji način reguliše održavanje stambenih zgrada.
„Stanari prema zgradi u kojoj žive moraju da se odnose kao prema njihovoj kući. Šta god da se desi, oni su dužni da snose troškove popravke i održavanja, ali i da planiraju investiciona ulaganja. Kada su postali vlasnici stanova, stanari su preuzeli odgovornost i za zajedničke delove poput krova, tavana, fasade, instalacija i ulaza“, rekla je Felbab.
Komunalna inspekcija je dužna nakon isteka roka za registraciju stambenih zajednica da odredi nove rokove za one koji to nisu učinili.
„Ukoliko stanari to ne učine ni po nalogu komunalnog inspektora, onda je lokalna samouprava, kao nadležni organ, dužna da imenuje prinudnog upravnika sa liste profesionalnih upravnika.Troškove angažovanja i rada prinudnog upravnika snose stanari. Prinuda uprava traje samo onoliko koliko stanarima treba da se dogovore i izaberu upravnika. Stanari za upravnika mogu da izaberu nekog od stanara, ili da zaključe ugovor sa profesionalnim upravnikom“, kazala je Felbab.
Sve informacije i obrasce u vezi sa postupkom registracije stambenih zajednica mogu da se dobiju u kancelariji broj 55 Gradske uprave, radnim danima od 7.30 do 15,30 časova.
Tekst i foto: M. Mitrović
(Tekst je deo projekta koji je sufinansiran od strane Grada Kikinda. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove Grada.)