Vozovi barskom prugom ponovo idu 100 km na sat
VALJEVO: Završeni su radovi na modernizaciji dela barske pruge od Resnika do Valjeva u dužini od 77,6 kilometara i tom prugom se danas provozala potpredsednica vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović sa predstavnicima Ruskih železnica.
Vozovi modernizovanom prugom ponovo mogu da idu brzinom od 100 kilometara na sat, a Mihajlović je podsetila da je modernizacija tog dela barske pruge završena nakon pune četiri decenije. "Rekonstrusali smo prvih 77 km pruge i ovo je samo početak", poručila je.
Ministarka se ruskim dizel motornim vozom, koji je nabavljen u okviru ruskog kredita, vozila od Vreoca do Valjeva zajedno sa potpredsednikom Ruskih železnica Aleksandrom Mišarinom, generalnim direktorom RŽD Internešnal Sergejom Pavlovim i predstavnicima medija.
Ministarka je u železničkoj stanici Valjevo, gde je zvanično obeležen završetak radova, rekla da je sada prosečna brzina na toj pruzi oko 100 kuilometara na sat. Modernizacija pruge Resnik - Valjevo u dužini od 77,6 kilometara, na međunarodnom železničkom koridoru Beograd - Bar, završena je u roku, 13. novembra, a redovan železnički saobraćaj na tom delu barske pruge uspostavljen je juče.
Ugovorena vrednost radova na modernizaciji pruge Resnik - Valjevo je 79,9 miliona dolara, a radovi su finansirani iz ruskog kredita čija je ukupna vrednost 800 miliona dolara.Mihajlović je naglasila da predstoji dalja modernizacija pruga na Koriodru 10.
Obnova barske pruge je počela 15. jula 2016. godine posle pune četiri decenije, a radove je izvela kompanije RŽD Internešnal.Mihajlović je istakla da su Ruske železnice jedne od najboljih na svetu i da će Srbija nasaviti u saradnji sa njima da realizuje zajedničke projekte u Srbiji.
Mišarin je rekao da su tu prugu zajedno radili ruski i srpski stručnjaci, da je pruga izgađena kvalitetno i u predviđenom roku.On je naglasio da će Ruske železnice raditi i prugu Stara Pazova - Novi Sad koja je deo buduće brze pruge Beograd - Budimpešta.
Zahvalio je Vladi Srbije na dobroj saradnji i izrazio očekivanje da će saradnja biti nastavljena i da žele svoje iskustvo i tehnologiju da podele sa Srbijom.Pavlov je rekao da se RŽD Internešnal oseća u Srbiji kao kod kuće i podsetio da su pored deonica koje su radili obnavljali i škole.
On je zahvalio ministarki Mihajlović na velikoj podršci ističući da ona učestvuje u svim njihovim počecima na projektima u Srbiji.
Pavlov je ministarski uručio "specijalnu medalju" za koju je rekao da je "broj jedan" i da s pravom treba da pripadne Zorani Mihajlović.
Generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Miroljub Jevtić je rekao da na pruzi Resnik - Valjevo više nema laganih vožnji i da je posle više od 60 godina izvršen je remont najznačajnih infrastrkturnih objekata.
"Remontovano je 17 mostova, 12 propusta, na 27 putnih prelaza promenjena je kompletna signalno - sigurnosna oprema, a na 16 putnih prelaza su izvršeni građevinski radovi. Izgrađeno je 14,5 km novih odvodnih kanala pored pruge i sanirano je 10 kosina", naveo je.Jevtić je rekao da je vreme putničkih vozova smanjeno sa 90 do 100 minuta na 65 minuta na toj pruzi.
On je rekao da i će se na pruzi od Beograda do Novog Sada, kada bude za brzine od 200 km na sat, putovati za manje od pola sata.Projekat za prugu Resnik - Valjevo je uradio Saobraćajni institut CIP i radovi su obuhvatilii rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja koloseka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, SS i TT sistema, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući i 10 stanica.
Pruga Beograd-Bar kroz Srbiju je duga 287 kilometara, a puštena je u saobraćaj 1976. godine.Ruski kredit obuhvata modernizaciju i gradnju Pančevačke pruge, šest deonica na Koridoru 10, obnovu barske pruge od Resnika do Valjeva, prugu Stara Pazova - Novi Sad i nabavku 27 novih dizelmotornih vozova iz Rusije.