Građani se žale na inspekcije, porez, legalizaciju
Zaštitnik građana grada Novog Sada već nekoliko nedelja svake srede obilazi po jednu mesnu zajednicu u prigradskim naseljima i tom prilikom informiše meštane o svom radu i prima pritužbe građana na rad institucija čiji je osnivač Grad Novi Sad.
Ipak, dešava se i da se građani obrate i s problemom za čije rešavanje nije nadležan gradski ombudsman.
"Problemi zbog kojih nam se građani žale zaista su vrlo raznovrsni", kaže šefica Stručne službe zaštitnika građana mr Marija Dostanić.
Prema njenim rečima, u najvećoj meri problemi su komunalne prirode, zatim se odnose na rad inspekcijskih službi, poreskih organa, na postupak legalizacije građevinskih objekata, na tešku ekonomsku situaciju, plaćanje računa, neodgovaranje na dopise građana, a imali smo i probleme koji su se odnosili na držanje domaćih životinja...
"Ima mnogo problema, ali nisu svi takvi da mi možemo da utičemo na njih i da možemo da ih rešavamo. U nadležnosti zaštitnika građana je kontrola rada organa Grada Novog Sada, odnosno gradskih uprava, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Novi Sad. Tako da, u svim tim situacijama u kojima smo nadležni za rešavanje problema, primamo pritužbe građana, dok ih u ostalim situacijama upućujemo na drugi put zaštite njihovih prava i adrese koje su im bitne u tom konkretnom slučaju", kaže Dostanić.
Da bi građanin mogao zatražiti pomoć od ombudsmana, neophodno je da se najpre sam pisanim putem obrati instituciji s kojom ima problem. Ukoliko ne dobije odgovor, ili dobije odgovor kojim nije zadovoljan, može se obratiti zaštitniku građana. Tom prilikom, građani treba da dostave i fotokopije dokumentacije koja se tiče konkretnog problema.
"To je bitno kada se obraćamo organu na čiji rad građani imaju pritužbe da bismo lakše i brže mogli ukazati na određeni problem. Važno je napomenuti i da zaštitnik građana nije advokat građana, dakle, on se ne bavi poslovima pravne pomoći i ne piše podneske organima umesto njih, već pokušava da učestvuje u što boljem ostvarivanju njihovih prava kroz kontrolu rada organa", objašnjava Marija Dostanić.
Kada ombudsman pogleda dokumentaciju, obraća se nadležnoj instituciji i traži izjašnjenje. Uglavnom ga dobija u predviđenom roku od osam do 30 dana. Ukoliko je situacija alarmantnija, nastoji se da proces traje kraće, međutim, ukoliko je uključeno nekoliko organa, može potrajati i nekoliko meseci. Ipak, od početka tog programa, odnosno od 20. septembra, zaštitnik građana je već uspeo da reši neke njihove probleme.
Do sada je ombudsman obišao mesne zajednice u Kaću, Bukovcu, Sremskoj Kamenici, Veterniku i Futogu.
Danas u MZ Stepanovićevo
Zaštitnik građana grada Novog Sada započeo je Program obilaska mesnih zajednica, tako da će danas posetiti MZ Stepanovićevo od 10 do 12 časova. Svi građani, koji imaju neka pitanja u vezi s radom tog organa ili primedbe na rad institucija čiji je osnivač Grad, mogu da odu u datom terminu s odgovarajućom dokumentacijom i detaljnije se o svemu informišu.
L. Radlovački