Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Informatika i računarstvo od danas obavezni predmeti

01.09.2017. 09:56 09:59
Piše:
Izvor: freeimages.com

Informatika i računarstvo od danas su obavezan predmet za učenike petih razreda u Srbiji.

Učenici će informatičko znanje da stiču kroz tri teme: informaciono-komuinikaciona tehnologija, digitalna pismenost i računarstvo.

U okviru teme računarstvo, najvažnija novina je učenje programiranja, a kako bi se realizovao novi nastavni program, 60 nastavnika iz svih školskih uprava obučeno je kako bi mogli ostalim nastavnicima da iz ovih oblasti drže radionice na lokalnom nivou. Računarstvo je planirano u drugom polugodištu, pa će biti dovoljno vremena da tokom prvog dela školske godine svi nastavnici prođu neophodnu obuku.

Kako je poručila predsednica vlade Ana Brnabić, cilj je da se deca nauče da razmišljaju analitički i formiraju se kao osobe koje će moći da obezbede dugoročan, održiv i dinamičan razvoj Srbije.

Brnabić je rekla da će informatika i računarstvo pomoći osnovcima ne samo da savladaju osnove programiranja i kodiranja, što jeste važno za ovo doba i način da se sutra zaposle, ali mnogo više što će ih naučiti da počnu da razmišljaju analitički.


Najviše promena od sledeće godine

Ministar prosvete Mladen Šarčević kaže da se uvođenjem informatike kao obaveznog predmeta ide na to da deca stiču znanja koja mogu da primene. On je naglasio da će najviše reformskih promena biti vidljivo od naredne školske godine, kada bude usvojen set reformskih zakona.


Podsetila je da je i u ekspozeu navela de je jedan od osnovnih ciljeva se obezbedi da obrazovni sistem stvara generacije koje umeju da razmišljaju, koje su timski igrači, ne plaše se da donose odluke i umeju da rešavaju probleme.

- Najvažniji je taj analitički način razmišljanja koji će njima sutra pomoći da se formiraju kao osobe koje će moće da obezbede dugoročan, održiv i dinamičan razvoj Srbije. To mi je važnije od toga da li krećemo da učimo programiranje i kodiranje - naznačila je Brnabić, dodajući da je uvođenje tog predmeta kao obaveznog korak ka uvođenju digitalizacije u obrazovni sistem, ali pre svega pravljenju našeg obrazovnog sistema više nalik sistemu za 21. vek.

Predstavnici Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije uradili su anketu o informatičkom stanju u srpskim školama, koja pokazuje da ogromna većina škola ima nastavni kadar za izvođenje informatike (negativno je odgovorilo samo 3,8 posto anketiranih članova). Problem je, međutim, u tome što više od polovine škola nema dovoljno računara za izvođenje nastave (54,9 posto). Najveći broj anketiranih škola (71,1 posto) ima samo jedan kabinet za informatiku, u kojem uglavnom ima između 10 i 20 računara, u najvećem procentu starih oko sedam godina. U izdvojenim odeljenjima uglavnom nema računarske učionice (73 posto), ali većina škola ima dobru internet konekciju (80,7 posto). Stare računare u ogromnom procentu bez naknade održavaju profesori informatike (55 posto), a zabrinjava i podatak da 13 u posto škola računare niko ne održava.

- Sve škole u Srbiji opremljene su računarima, Ministarstvo je nabavilo 550 računara, a u toku je nabavka još 150 – rekao je ministar prosvete Mladen Šarčević. - Telekom Srbije opremio je 20 informatičkih kabineta, a u opremanje kabineta uključile su se i druge kompanije. Pronađeno je rešenje i za popravku postojećih računara u školama. Ministarstvo je obezbedilo 40 servisera pri školskim upravama.

Ivana Vujanov

Autor:
Pošaljite komentar