Promocija časopisa “Kulttura” u susret tituli i 2021. godini
Promocija prvog broja časopisa “Kulttura”, koji je pokrenula Fondacija “Novi Sad 2021”, održana je juče u Galeriji Matice srpske. Ovaj časopis deo je istoimene multimedijalne platforme, a predstalja medijski projekat pokrenut sa ciljem da se omogući prostor za promociju i afirmaciju kulturnih sadržaja i dešavanja, ustanova kulture i pojedinaca, čime se ide u susret 2021. godini, kada će Novi Sad postati Evropska prestonica kulture.
“ Časopis je zamišljen kao izuzetno otvorena, fleksibilna forma. Kao saradnike, imaćemo ljude različitih profila, kao što je široko i polje o kojem govorimo. Na različite načine moći ćemo da preispitujemo kako teme, tako i umetnike, na nove načine da osvetljavamo one koje već poznajemo, a isto tako da pronalazimo i nove, “objasnila je glavna i odgovorna urednica časopisa “Kulttura” Nataša Gvozdenović.
Za kreiranje prvog broja, kako urednica navodi, ključni su bili efikasnost i susret sa mladim saradnicima. U fokusu su intervjui sa vizuelnim umetnicima Petrom Mirkovićem i Tadijom Janičićem, koji su ozbiljno pozicionirani na svetskom umetničkom tržištu, a sa druge strane stvaraju u Novom Sadu i imaju ateljee u Kineskoj četvrti, koja je okosnica projekta Fondacije “Novi Sad 2021”. Časopis će izlaziti jednom mesečno, besplatan je i moći će da se nađe u svim institucijama kulture, prometnim kafeima i restoranima, kao i na nekoliko mesta u Beogradu.
“ Časopis “Kulttura” iz nekoliko razloga veoma je važan. Ponovo, kao i u procesu kandidature, podstiče tri ključne vrednosti koje smo zacrtali: transparentnost, demokratičnost i participativnost. Pomenuću i jedan mali kontekst, a to je činjenica da nas je upravo ta “Kulttura” uvela u finale za Evropsku prestonicu kulture. S jedne strane, koren “kult” od latinske reči “kultus” ne znači samo gajenje onoga što Novi Sad u toj novoj sadnici jeste, već je zapravo jedna vrsta obožavanja. U Novom Sadu svi svoje delatnosti u oblasti kulture obožavaju. Nastavak “tura”, opet, na francuskom znači “mala šetnja”, a ta mala šetnja trebalo bi da postane velika. Naš cilj je da tu šetnju kroz kulturu iz pešačke zone centra izmestimo na obod grada, jer i on na svoj način čini kulturu “, istakao je direktor Fondacije “Novi Sad 2021” Nemanja Milenković.
Mesto u prvom broju dobila je i Galerija Matice srpske, u čijem prijatnom ambijentu je promocija održana. Naime, ta ustanova kulture je 1. juna ove godine obeleležila svoj veliki dan – 170 godina postojanja, a u isto vreme završila i obnovu fasade, čime ulaze u jedan novi ciklus rada.
“Uspeli smo da sprovedemo ono što nam u gradu svima treba, a to je transformacija. Našu transformaciju prepoznala je Fondacije “Novi Sad 2021”, kao i javnost uopšte. Završili smo fasadu, priredili svečanost, napolje smo izašli sa skulpturama, otvorili dijalog sa publikom i želeli da pokažemo spoj tradicije i inovacije, u čemu nam je i Fondacija pomogla. Mislim da smo uspeli da dopremo do širokog kruga ljubitelja i poštovalaca umetnosti, i pokažemo da kultura itekako može da bued nova, drugačija i otvorena “, podvukla je upravnica Galerije Matice srpske Tijana Palkovljević Bugarski. “Kulttura” se realizuje u partnersrtvu sa Kulturnim centrom Novog Sada, produkciji agencije “Kuća Čuvarkuća” i uz podršku brenda “IDEA”.
Tekst i foto: B. Pavković