Petnica poziva talentovane osnovce za Letnju naučnu školu
BEOGRAD: Počelo je prijavljivanje osnovaca za Letnju naučnu školu u Petnici, koji se u septembru organizuje za učenike osmog razreda osnovne škole.
Rok za prijavljivanje kandidata, za dvonedeljni naučno-obrazovni program, je 15.maj, a izbor učesnika će obaviti stručni tim IS Petnica.
Za program u Petnici mogu se prijaviti učenici sedmog razreda, koji će od septembra biti osmaci, a koji pokazuju visoku sklonost i zainteresovanost za nauku i istraživački rad, samostalnost i samoinicijativnost u radu i koji dobro vladaju školskim gradivom.
U Letnjoj naučnoj školi zainteresovani učenici uvode se u osnovne metode nauke i istraživačkog rada, saopštila je Istraživačka stanica Petnica.
Učenici će moći da se neposredno angažuju u aktivnostima teorijskog, praktičnog i istraživačkog karaktera u oblasti astronomije, biologije, elektronike, fizike, hemije, geografije, geologije, arheologije, matematike, psihologije, računarstva, kao i kroz rad različitih radionica računari, fotografija, novine, muzika.
"Cilj ove letnje naučne škole nije da se neke stvari nauče, koliko da polaznici steknu predstavu o različitim važnim oblastima, metodama i zadacima savremene nauke", kaže programski direktor u Istraživačkoj stanici Petnica Nikola Božić.Učenici, učesnici Letnje naučne škole ne dobijaju nikakve diplome i učešće ne donosi nikakve formalne olakšice u daljem školovanju.
Letnja naučna škola je specijalan program koji Istraživačka stanica Petnica uspešno realizuje vise od trideset godina i koji u sebi kondenzuje neke sadržaje i metode koji se u Petnici primenjuju u programima namenjenim srednjoškolcima i studentima.
Zato je to program veoma visoke selektivnosti - za stvarno izuzetne koji mogu pratiti program koji je intenzivan i na višem nivou od uobičajenog rada u školi.Istraživačka stanica Petnica posebna je ustanova koja organizuje programe dodatne nastave za učenike osnovnih i srednjih škola u različitim naučnim oblastima.
Programi su kursnog i vežbovnog karaktera i namenjeni su isključivo učenicima koji su veoma zainteresovani za nauku i poseduju kvalitetno predznanje i sklonost za samostalni rad.