Tunel za navodnjavanje za vezu Dunava i Srema
Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović razgovarala je s delegacijom kineske kompanije „Čajna roud end bridž korporejšen” (CRBC) o realizaciji projekata izgradnje Fruškogorskog koridora, odnosno brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma.
– Uporedo s realizacijom tekućih infrastrukturnih projekata, Vlada priprema i nove projekte koje želi da realizuje, među kojima je jedan od prioriteta i izgradnja Fruškogorskog koridora – rekla je Zorana Mihajlović.
Kako je saopšteno, s prestavnicima kineske kompanije razgovarano je o statusu projektne i planske dokumentacije i karakteristikama deonica na koje je projekat podeljen. Razmatraju se i mogućnosti da se, uporedo sa saobraćajnicom, izgradi i tunel za navodnjavanje koji bi povezao Dunav i Srem. Time bi se, osim saobraćajnog povezivanja, rešilo i navodnjavanje i dodatno podstakao razvoj poljoprivrede i ekonomije Vojvodine i Srbije u celini.
Projekat izgradnje brze saobraćajnice, duge 45,4 kilometara, podeljen je na četiri deonice, u prethodnom periodu prioritet je bila izrada projektne dokumentacije. To je finansirala država, generalni projekat je uradio Institut za puteve. Urađen je i prostorni plan područja posebne namene za taj putni pravac.
Najkomplikovaniji posao koji nakon izrade projekata i planske dokumentacije treba da prethodi izgradnji Fruškogorskog koridora je rešavanje imovinskopravnih odnosa s privatnicima koji na toj trasi imaju imanje, a to, kako dugogodišnja praksa pokazuje, može odložiti početak radova. Pre rešavanja imovinskopravnih odnosa, Narodna skupštine mora da proglasi javni interes. Novac za početak rešavanja imovinskopravnih odnosa je, kako je to nedavno novinarima rekao predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, planiran u republičkom buyetu, dodajući da je za dve faze na trasi koridora završena izrada idejnog projekata. On je naveo i da se nastavlja priprema idejnih projekata na trasi kroz Novi Sad od Paragova do Petrovaradina. Kada i to bude gotovo, paralelno s rešavanjem imovinskih odnosa, projekat će biti spreman prema međunarodnim standardima.
Kako je ranije najavljeno, realizaciju radova na izgradnji Fruškogorskog koridora, kao i odluku o modelu njenog finansiranja preuzeće Vlada Srbije. Postoji veliko interesovanje mogućih investitora za tu saobraćajnici s obzirom na to da tim putem dnevno prođe oko 12.000 vozila, od kojih više od 700 teretnih.
Podsetimo, Fruškogorski koridor je deo putnog pravca Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica – granica s Bosnom i Hercegovinom, koji spaja Srbiju s Hrvatskom i Bosnom i Hercegovinom. Buduća brza saobraćajnica u Vojvodini će povezati tri opštine, Novi Sad, Irig i Rumu, u kojima živi više od 370.000 ljudi i posluje oko 30.000 malih i srednjih preduzeća. U perspektivi, taj putni pravac povezaće Vojvodinu i zapadnu Srbiju, ali i Koridor 10 i Koridor 11 s Koridorom 5c, dakle, pravac Budimpešta–Osijek–Sarajevo–Mostar–Ploče.
E. Marjanov