Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Novosađani se sve manje žale ombudsmanu

13.04.2017. 10:45 10:47
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Tokom prethodne godine zaštitniku građana grada Novog Sada obratila su se 842 građanina, od čega je 207 podnelo pritužbu, navodi se u godišnjem izveštaju dostavljenom Skupštini grada. Broj podnetih pritužbi je manji nego u 2015. godini, a sugrađani su se obraćali gradskom ombudsmanu lično, mejlom, poštom, preko sajta ili „Fejsbuk” stranice. Pet predmeta zaštitnik građana je pokrenuo po sopstvenoj inicijativi.

Najviše pritužbi je podneto protiv Gradske uprave za inspekcijske poslove, JP „Zavod za izgradnju grada”, Gradske poresku upravu, Gradske uprave za urbanizam i stambene poslove, Centra za socijalni rad i JKP „Informatika”. Kako naglašavaju iz institucije zaštitnika građana, pritužbi nije bilo na gradske uprave za zdravstvo, za sport i omladinu, za obrazovanje, za privredu i za zaštitu životne sredine, JP SPC „Vojvodina”, JP „Urbanizam”, JKP „Put” i gotovo sve ustanove koje je osnovao Grad Novi Sad.

„Broj podnetih pritužbi nije pokazatelj kvaliteta rada organa uprave, s obzirom na to da se pritužbe u najvećem broju podnose na rad organa s kojima građani imaju najviše kontakta prilikom ostvarivanja svojih prava”, naglašeno je u izveštaju.


Transparentniji račun „Informatike”

Predmet koji je zaštitinik građana grada Novog Sada vodio tokom protekle godine rezultirao je promenom sadržaja računa objedinjene naplate. Naime, zahvaljujući pritužbama da računi koji dostavlja JKP „Informatika” nisu ujednačeni i pregledni, počev od juna prošle godine, građani su počeli da dobijaju izmenjeni račun objedinjene naplate.


Ukoliko u pritužbi ili usmenim putem građanin ukaže na problem za koji zaštitnik građana nije nadležan za postupanje, Novosađani u tim situacijama budu upućeni na nadležne organe. Kao primeri navodeni su slučajevi naplate dugovanja, zahtevi za dodelu socijalne pomoći ili radno angažovanje i slično.

Pritužbi nije bilo na gradske uprave za zdravstvo, za sport i omladinu, za obrazovanje, za privredu i za zaštitu životne sredine, JP SPCVojvodina”, JPUrbanizam”, JKPPuti gotovo sve ustanove koje je osnovao Grad Novi Sad

Građani mogu da se obrate ombudsmanu na nekoliko načina: usmeno u prostorijama u Ulici Vojvođanskih brigada 17 svakog radnog dana od 9 do 14 časova, poštom na navedenu adresu, mejlom na adresu zastitnik.građana­novisad.rs, putem „Fejsbuk” stranice ili sajta zastitnikgradjana.novisad.rs. Takođe, pritužbe se mogu podneti i na mađarskom, rusinskom i slovačkom jeziku.

Lea Radlovački

Piše:
Pošaljite komentar