Železnica gasi stanice i skida rampe
SOMBOR: Kada je lane procurila informacija o nameri Železnica Srbije da, kao navodno ekonomski neisplativ, u potpunosti ukine pružni pravac Vrbas-Sombor, velika se bura
podigla na zapadu Bačke i to ne samo u Somboru i njegovim selima, već i u opštini Kula, u Crvenki i Sivcu. Reagovala su lokalna rukovodstva Sombora, Vrbasa i Kule pa se na zadovoljstvo žitelja kraja čija naselja leže na ovom pružnom pravcu, od namere gašenja linije Vrbas-Sombor ipak odustalo. Ili se to tako samo pričinilo.
Naime, s prvim danima januara stručne službe „Infrastruktura železnice Srbije“ a.d. zatvorile su železničku stanicu Kljajićevo i demontirale polubranike, a da o tome čak nisu ni, u skladu sa zakonskom obavezom, obavestile javnost, što je izazvalo negodovanje meštana pre svega Kljajićeva, ali i putnika koji koriste automobilski prevoz. Tim povodom zamenik gradonačelnice Sombora Antonio Ratković, organizovao je sastanak sa predstavnikom Sekcije za infrastrukturu čvora Subotica i predstavnicima nadležnih službi Gradske uprave. Sastanku su prisustvovali i Milan Glumac, načelnik Odeljenja saobraćajne policije Policijske uprave Sombor, kao i Nada Mandić, poslanica u Skupštini AP Vojvodine i član Saveta Mesne zajednice u Kljajićevu.
Konstatovano je da lokalna samouprava nije obaveštena kako o nameri, tako ni o razlozima zatvaranja stanice i demontaži polubranika. Nadležne gradske službe su, kao upravljači puta, odmah postavile odgovarajuću drumsku signalizaciju na putu Sombor - Kula - Vrbas, koji je državni put prvog B reda - 15.
U dopisu koji je Gradskoj upravi posle sastanka prosledila „Infrastruktura železnice Srbije“ a.d. - Sekcija za infrastrukturu čvora Subotica, navedeno je da su stručne službe, osim u Kljajićevu, izvršile demontiranje polubranika i u stanici Bukovački salaši, na državnom putu drugog A reda – 107 (deonica Sombor Apatin) kao i na otvorenoj pruzi Svetozar Miletić - Aleksa Šantić. Izvršeno je i zamračivanje svetlosnih saobraćajnih znakova. Železnička stanica u Kljajićevu zatvorena je 5./6. januara, dok su branici na otvorenoj pruzi Svetozar Miletić – Aleksa Šantić, demontirani 16. januara 2017. godine. U dopisu je navedeno da je do zatvaranja stanica došlo zbog nedovoljnog broja radnika.
„Na svakom neobezbeđenom pružnom prelazu, prema saobraćajnom pravilniku, sprovodi se propisana procedura zaustavljanja svakog voza, a svaki učesnik u drumskom saobraćaju, takođe mora da poštuje propise koji se odnose na ukrštanje železničke pruge i puta, pešačke ili biciklističke staze”, kažu nadležni Sekcije za infrastrukturu čvora Subotica, čime se nedvosmisleno sva odgovornost prebacuje na druge učesnike u saobraćaju.
M. Miljenović