Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Koncesije aerodroma - pare samo državi ili i ostalima?

16.01.2017. 21:35 21:12
Piše:

Dok Vlada Srbije pravi planove o prilivu novca u budžet od koncesije Aerodroma „Nikola Tesla”, za male akcionare je to nepoznanica.

Naime, Republika Srbija ima u vlasništvu 83,14 odsto akcija aerodroma, oko tri odsto je u rukama pravnih lica, još oko 3,7 odsto je na računima kastodi banaka, dok blizu deset odsto akcija pripada fizičkim licima, uglavnom građanima Srbije koji su ih dobili besplatno.

Po nedavno usvojenom Zakonu o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama, „koncesiona naknada kada je plaća koncesionar je prihod budžeta Republike Srbije, odnosno prihod javnog tela koje je davalac koncesije”.

Ovde se postavlja pitanje da li će onih 300 do 400 miliona evra koje premijer planira da unapred naplati, plus deset miliona evra godišnje od koncesionara (što mnogi ekonomisti smatraju teško ostvarivim planom) ići kompletno u budžet ili će se, shodno učešću u vlasništvu, raspodeliti između akcionara. Po pojedinim dobro obaveštenim izvorima, za male akcionare se ništa neće promeniti ni nakon koncesije. Oni bi trebalo da nastave da primaju dividende na ime svojih akcija.

Ekonomista „Vajs brokera” Nenad Gujaničić ne očekuje da će država dozvoliti mogućnost nesaglasnosti akcionara.

– Pitanje je da li će ugovorom o koncesiji biti regulisana i prava malih akcionara – ocenjuje Gujaničić. – Koncesioni ugovori nisu tipski i može biti mnogo različitih rešenja. U principu, to je situacija kao kod firmi s većinskim vlasnikom. Mali akcionari se ništa ne pitaju i samo se nadaju da će firma raditi što bolje i da će vrednost njihovih akcija rasti.

 

 

Piše:
Pošaljite komentar
Ukupan broj komentara je: 0