Rekonstruisane tri raskrsnice, novi asfalt u 43 ulice
- Pored činjenice da smo, uz velike napore i zalaganje vodećeg menadžmenta, radili na stabilizaciji finansijskog stanja u preduzeću, uspeli smo da smanjimo obaveze prema dobavljačima
i kreditorima u iznosu od 60 miliona dinara i da ostvarimo dobit od oko 3.215.000 dinara - kaže stručna saradnica za IMS/kvalitet JKP “Put“ Biljana Ćubić, sumirajući prošlu poslovnu godinu. - Stalno ulažemo u osavremenjavanje mehanizacije, pa je tako lane utrošeno oko 20.000.000 dinara za nabavku osnovnih sredstava, a ta suma je planirana i za 2017. godinu. Uz opredeljena sredstva iz budžeta grada Novog Sada, odnosno od strane osnivača, a uz očekivana dodatna sredstva, očekujemo isti trend poslovanja i dobit veću u poređenju s prethodnom.
Kada je fizički obim proizvodnje u pitanju, JKP „Put“ intenzivno je radilo na celoj teritoriji Grada Novog Sada. U 2016. godini ispunjen je plan predviđen Ugovorom o održavanju saobraćajnica, a postrojenja ovog preduzeća su proizvela nešto više od 40 hiljada tona asfalta, što je projekcija i za ovu godinu.
- Tokom 2016. godine rekonstruisane su tri raskrsnice u Novom Sadu: Industrijska - Novosadskog partizanskog odreda, Bulevar oslobođenja - Bulevar kralja Petra I i Hajduk Veljkova - Novosadskog sajma. Završena je sanacija oštećenog asfalta i presvlačenje ulica novim asfaltnim slojem u čak 43 ulice, od čega: 11 u Adicama, po šest u Veterniku i Sremskoj Kamenici, po tri u Kovilju i Petrovaradinu, u Novom Sadu dve, u Ulici 1300 kaplara i Privrednikovoj, a po jedna u Futogu i Begeču. Kolovoz je saniran sa struganim asfaltom u 21 ulici i to: sedam u Veterniku, deset u Rumenci, tri u Gornjim livadama i jedna u Adicama. Saniran je i zavidan broj tucaničkih kolovoza, u nešto manje od 300 ulica, od čega: u Veterniku 91, Adicama 93 ,Begeču tri , Rumenci četiri, Sajlovu 32, Futogu 29, Klisi 37... Kaću, Bukovcu i Čeneju, a takođe i sanacija atarskih puteva u Kaću i Čeneju - nabraja naša sagovornica.
Veliki obim radova je završen i na uređenju prostora oko objekata od društvenog značaja, poput saniranja saobraćajnih površine i to u okviru Škole policije u Sremskoj Kamenici, u Kliničkom centru Vojvodine, OŠ “Žarko Zrenjanin“, u kasarni „Jugovićevo“, u Futogu u OŠ “Miroslav Antić“, u Kaću, na Klisi...
- Pored navedenog radili smo i na investicionim poslovima, ali i uspešno završili obimne poslove na izgradnji asfaltnih puteva u industrijskoj zoni Sever 4, kao i u ulicama Narodnih heroja, Petra Drapšina i Mihajla Pupina - veli Ćubić. S obzirom na to da je zimsko vreme sa niskim temperaturama glavni uslov za prekidanje građevinskih radova JKP „Put“ je definitivno završilo građevinsku sezonu.
- Postrojenja asfaltne baze su isključena i u narednom periodu će mirovati. To vreme će služba servisa iskoristiti za remont i ostale neophodne aktivnosti kako bi postrojenja, tehnički i funkcionalno, bila spremna za predstojeću građevinsku sezonu. Ovo zapravo znači da je sada akcenat naših aktivnosti na radu Zimske službe u čijoj je nadležnosti oko 880 kilometara puteva prvog, drugog i trećeg prioriteta, a naš cilj je da kao i svake prethodne godine u uslovima snežnih padavina, obezbedimo prohodnost puteva i funkcionisanje vitalne mreže saobraćajnica na teritoriji Grada Novog Sada - ističe Ćubić.
Niske temperature, u minusu, jaki jutarnji mraz, magla i povećena vlaga na kolovozu su uslovi koji dovode do stvaranja klizavih kolovoza i pojave poledice, te zato iz JKP „Put“ apeluju na vozače da brzinu vožnje prilagode situaciji na putu, poštuju propisano rastojanje između vozila, a maksimalan oprez potreban je na mostovima, nadvožnjacima, nadputnjacima, opasnim krivinama, kružnim tokovima, putevima i usponima na sremskoj strani, kako ne bi ugrozili svoju i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju.
S. Savić
Ekipe dežuraju
Bez obzira na vikend i praznike, prema rečima Biljane Ćubić, dežurne ekipe JKP „Put“ su na terenu tokom 24 časa.
- Posipaju kolovoze tečnim rastvorom putne soli i magnezijum-hlorida, a u slučaju pogoršanja vremenskih uslova, u „Putu“ smo spremni da podignemo stepen pripravnosti, odnosno obim angažovanosti celokupne mehanizacije.