Proširen obim poslova, manjak radnika
Jedino sremskokarlovačko Javno komunalno preduzeće “Belilo” od 1. decembra prošle godine funkcioniše samostalno, što znači da se više ne finansira direktno iz opštinskog budžeta,
a od kraja prošle godine, uz sve dosadašnje poslove, poverena mu je i briga o pijaci, naplata parkinga i dimničarske usluge. Po rečima vršioca dužnosti direktora “Belila” Gorana Lukića, uvažavajući sve nastale promene i probleme, preduzeće će nastojati da usluge koje pruža budu na zadovoljavajućem nivou kao i do sada.
– Sada smo obveznik poreza na dodatu vrednost – kaže Lukić. – Za svaki pokošen metar, iskopanu raku, sahranu i bilo koju uslugu koju pružimo opštini i druguma, plaćamo PDV, koji u zavisnosti od usluge iznosi 10 ili 20 odsto. Moraćemo mnogo da se trudimo da bi komunalne usluge, koje su obavljane proteklih godina, bile na istom nivou, pošto nemamo dovoljan broj radnika. Država nas ograničava na 30 zaposlenih, a povereni su nam još neki poslovi. Objektivno nam treba 60 radnika. Maksimalno ćemo se truditi da sve bude pokošeno i počišćeno, pa makar to radili nekada i na našu štetu. Imamo pravo da angažujemo desetak ljudi na osnovu privremenih i povremenih poslova, ali i to nam je malo. „Belilo” će od 13. januara preuzeti i upravljanje javnim parkiralištima, nakon što istekne Ugovor o poveravanju obavljanja te delatnosti novosadskom JKP „Parking servis”.
– Što se tiče parkiranja, cene SMS i doplatnih karata biće nešto niže nego u gradu – napominje Lukić. – Potrudićemo se i to da se odštampaju karte koje će moći da se kupe u Turističkoj organizaciji i kioscima. Do povećanja cena je došlo kada su u pitanju pijačne usluge, budući da nisu menjane desetak godina. Pijačarina je, na primer, sa 70 povećana na 120 dinara. Planiramo da pijaca bude noću zaključavana, nabavićemo kontrolnu vagu, težićemo maksimalnom procentu naplate, drugim rečima, radimo na tome da poboljšamo našu uslugu i kvalitet pijace koliko je to u našoj moći.
Za novopoverene dimničarske usluge Goran Lukić kaže da postoji verovatnoća da će ih dodeliti nekom drugom izvođaču. Dosadašnje usluge, kao što su pogrebne i čišćenje i održavanje javnih i zelenih površina, kao i odnošenje smeća, “Belilo” od pre oko mesec i po dana obavlja po novom cenovniku komunalnih usluga. Za novi cenovnik Lukić kaže da je realan.
– Do korekcije cena za dvadesetak odsto naviše došlo je kada je reč o odnošenju smeća za građanstvo – kaže Lukić i dodaje da je novim cenovnikom previđeno da građani za odvoženje smeća plaćaju 146,33 dinara mesečno sa PDV-om po članu domaćinstva. – Uveli smo red među korisnicima usluga iz kategorije privrednih subjekata. Do sada su oni bili razvrstani po delatnostima, pa se dešavalo to da trafika i neki mega market plaćaju isto. Sada smo ih podelili u grupe po kvardaturi lokala, tako da se više neće događati da neko ko poseduje poslovni prostor od stotinu kvadratnih metara i kiosk plaćaju isti iznos za odnošenje smeća.
Uz poziv građanima da redovno izmiruju račune, Lukić poručuje da na “Belilo” mogu da računaju i kada su usluge prevoza, odnošnjenja krupnog otpada, rušenja objekta, ispumpavanje vode iz podruma u pitanju, što do sada nije bio slučaj.
Z. Milosavljević