Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Vozio 270 na sat, presretač ga sustigao i ulovio

04.01.2017. 21:41 21:12
Piše:

Uoči novogodišnjih praznika pripadnici saobraćjne policije na autoputu Beograd - Novi Sad uspelii su da zaustavi vozača koji je vozio čak 270 kilometara na sat.

Ovaj srpski državljanin na radu u inostranstvu priveden je odmah sudiji za prekršaje u Novom Sadu, koji ga je kaznio novčano i jednomesečnim oduzimanjem dozvole.

Saobraćajci su ovog vozača ulovili i sustigli zahvaljujući jednom od   novih vozila opremljenih najsavremenijim uređajima za detektovanje prekršaja, takozvanim presretačima. Radi se o uređajima koji istovremeno mogu detektovati saobraćajne prekšaje u tri i više saobraćajnih traka. Novi presretači imaju motore od 380 konjskih snaga i opremljeni su savremenom tehnikom u koju spada i 12 kamera postavljenih u branicima vozila. Ove kamere u svim meteorološkim uslovima mogu snimiti sve vrste prekršaja.

Ovi presretači imaju i sistem koji sam prepoznaje tablice tako da saobraćajci istog trenutka mogu da provere da li postoji potraga za njima i da li je vozilu istekla registracija. Policajci u presretaču morali su da prođu posebnu obuku da bi mogli da rade ovaj zahtevan posao.

Institucija policijskih presretača, odnosno neobeleženih vozila koja patroliraju autoputevima i kažnjavaju vozače koji širinu druma i dugačke pravce zloupotrebljavaju vozeći prebrzo, odavno je poznata na Zapadu, kao jedno od najefikasnijih sredstava sprovođenja zakona o bezbednosti u saobraćaju. Već neko vreme, flota tamnih limuzina patrolira i našom mrežom autoputeva… ako ”presretači”, kao deo policijskih snaga postoje od kada postoje i autoputevi i ograničenja brzine, na našim putevima retko su se sretali. Prvenstveno zbog toga što je naša putna mreža prilično slabo razvijena i u relativno lošem stanju (u poređenju sa Hrvatskom, na primer), ali i zbog toga što policijska uprava nije imala viziju ovakve kontrole saobraćaja.

Prvi pokušaj formiranja presretačke jedinice vezan je za

izgradnju auto-puta “Bratstvo-jedinstvo” u SFRJ, kada je, prema nekim informacijama, tadašnja ”narodna milicija” nabavila nekoliko “poršea 911”, koji su na žalost, vrlo brzo oštećeni u zataškanim incidentima. Nakon toga, pa sve do pre nekoliko godina na srpskim putevima nije bilo presretača, a naše parče autoputa brojnim je strancima služilo da se opuste i ”pritisnu gas do daske” nakon temeljno kontrolisanih hrvatskih ili mađarskih deonica.

Takvoj praksi došao je kraj, jer je krajem pretprošle godine oformljena jedinica policije namenjena ”kontroli vozila u pokretu”, čiji je zadatak da patrolira, upozorava, sprečava i kažnjava svako kršenje zakona i ozbiljnije prekoračenje brzine. Za sada, pod kontrolom se nalaze deonice autoputa E75 od Subotice do Beograda, auto-put od Niša do Beograda, kao i deo do hrvatske granice. U pitanju je dakle, celokupna domaća mreža, dok je u planu postavljanje presretača i na važnijim magistralnim pravcima, kao što je Ibarska magistrala.

Prema rečima nadležnih, ova jedinica koristi najmoderniju tehnologiju za snimanje i praćenje vozila na autoputu, nove automobile snažnih motora, kao i grupu specijalno obučenih vozača. Zbog svega ovoga, u policijskim krugovima, ova jedinica ponela je epitet ”elitna”, kao što je to slučaj i u drugim zemljama.

Stručnjaci ističu da je bez sumnje ovaj potez MUP-a bio neophodan, ne samo da se njime prate svetski trendovi, već i da se adekvatno odgovori na alarmantno velik broj saobraćajnih nesreća na našim putevima. Naime, osnovni ”alat” za ovu vrstu posla sastoji se iz potpuno novih modela automobila i elektronskih sistema snimanja montiranih u automobilu, koji ne samo da pokrivaju prostor ispred vozila, nego i sa strane i iza, a mogu da mere čak i brzinu automobila koji dolazi u susret, sa zanemarljivom mogućnošću greške. Visok kvalitet opreme omogućava snimanje pri svim vremenskim uslovima, pa čak i noću, a presretači mogu da budu i zaustavljeni pored puta i registruju brzinu kretanja vozila.

Kada se prekršaj uoči, vozilo se prati uz neprestano snimanje, posle čega policija upozorava nesavesnog vozača zvučnim i svetlosnim signalima, a video zapis o učinjenom prekršaju arhivira se i koristi kao dokument koji se predaje sudiji za prekršaje.

Prema rečima zaposlenih iz kompanije koja je odgovorna za montiranje opreme u automobile, MUP Srbije je, do sada, nabavio 30 setova, što navodi na zaključak da se 30 automobila ili nalazi, ili će se nalaziti u funkciji policijskih presretača.

Za lovce na prekoračenje brzine MUP Srbije je, kažu poznavaoci, kupio vozila vozila zaista adektvatna za ovu funkciju. Naime, cilj je bio napraviti flotu brzih limuzina koje će biti neupadljive po svojoj spoljašnjosti. Izbor policije pao je na  “pasat” s motorima 2,0 TFSI i 3,2 FSI, “pežo” 607 2,7 V6, “škoda superb” 2,8 V6, “be-em-ve” serije 3 i 5.

Svi automobili potpuno su novi, tamne su boje, a na prvi pogled, ne razlikuju se od ”civilnih” primeraka. I svi oni imaju standardne registarske oznake, raznih gradova u Srbiji. Jedini način da se prepoznaju jeste pažljivo posmatranje zadnjeg stakla iza kojeg se nalazi LED displej na kojem se mogu ispisati komande ostalim vozačima prilikom preticanja, kao i prema maloj kameri, koju je skoro nemoguće primetiti, a nalazi se iznad unutrašnjeg retrovizora. Realno, prilikom brzog prolaska pored presretača, skoro je nemoguće primetiti o kakvom se automobilu radi.

Iako se ne radi o super-sportskim automobilima koje koriste razvijenije zemlje (“porše 911” u Nemačkoj, “lamboryini galardo” u Italiji, “jaguar YKR u Velikoj Britaniji), ova vozila su sasvim dorasla zadatku. Naime, prilikom izbora, pored ”neupadljivosti” u moru sličnih ili istih vozila na našim putevima, jedna od karakteristika bila je i snažan motor koji presretače lako i brzo dovodi do brzine od 200 kilometara na čas, vele stručnjaci. Ova brzina uzima se kao limit do kog presretači idu. U slučaju da se praćeno vozilo ne zaustavlja ili čak ubrzava, alarmiraju se ostale jedinice saobraćajne policije, pa se ”jurnjava” završava na naplatnoj rampi ili čak uz pomoć barikada.

M. Bozokin

 

Za praznik 500 pijanih za volanom

Tokom praznika otkriveno je i sankcionisano oko 10.000 saobraćajnih prekršaja, među kojima je bilo najviše prekoračenja brzine, vožnja u alkoholisanom stanju i nevezivanja pojasa, kaže Aleksandar Radenković iz Uprave saobraćajne policije. On kaže da je oko 500 vozača tokom praznika isključeno iz saobraćaja zbog vožnje u alkoholisanom stanju.

- Od tih 500, njih 100 je provelo neko vreme u preostorijama MUP-a radi trežnjenja. Neke ekstremne vrednosti nisu izmerene - rekao je Radenković za RTS. Ukazuje da je u 2016 bilo blago pogoršanje stanja bezbednosti saobraćaja u odnosu na 2015. godinu. Poginule su 603 osobe, što je za jedan odstvo više od prethodne godine.

Piše:
Pošaljite komentar