Prenoćište za beskućnike prima nevoljnike
Prenoćište za beskućnike pri Centru za socijalni rad (CSR) počelo je da radi 1. novembra, a koliko će sugrađana tokom predstojeće zime koristiti tu uslugu, još uvek se ne zna.
Kapacitet je 28 kreveta u stambenim kontejnerima za muškarce i sedam mesta, s mogućnošću povećanja broja u zavisnosti od potreba, za žene. Korisnici tog privremenog smeštaja imaju pravo da svakog dana uđu u prostorije u 19 sati, a izlaze iz njih u 7 časova sledećeg jutra. Takav režim će trajati do 30. aprila naredne godine.
– Projektom je predviđena isključivo usluga noćenja, odnosno boravak u navedenim prostorima, ali ne i strukturiranje njihovog vremena tokom dana – ističe koordinatorka Dušanka Zorić. – S obzirom na to da se radi o ljudima koji su poslovno sposobni, sami biraju način kako će provesti dan. Na raspolaganju imaju mogućnost korišćenja usluga Prihvatne stanice s dnevnim boravkom za beskućnike. Međutim, osim usluge noćenja, obezbeđen im je obrok i topli napitak.
Svake večeri korisnike dočekuju stručni radnici zaduženi za praćenje psiho-fizičkog stanja. Tom prilikom osluškuju potrebe svakog korisnika, informišu ih o pravima iz oblasti socijalne zaštite, upućuju ih u socijalne i zdravstvene ustanove, ali i druge institucije po potrebi. Obezbeđena im je i psiho-socijalna podrška kroz individualne i grupne razgovore.
– Tim projektom zbrinjavaju se punoletni koji su u stanju socijalne potrebe, stambeno neobezbeđeni, bez primanja i porodične podrške – navodi Dušanka Zorić, dodajući da su korisnici prenoćišta osobe koje nisu zdravstveno ugrožene i koje su sposobne da se brinu o sebi, ličnoj higijeni i higijeni prostora koji koriste. – Sredstva za higijenu su obezbeđena novcem predviđenim projektom. U togu godine nije bilo ulaganja u objekte, ali se razmatraju moguća rešenja radi obezbeđivanja komfornijeg smeštaja, poput objekata čvrste gradnje.
Svaki korisnik mora da se pridržava Kućnog reda, koji propisuje vreme korišćenja usluge, reguliše prihvatljive obrasce ponašanja, kao i druge obaveze. Iako je prethodne godine bilo pritužbi na grejanje prostorija, naša sagovornica kaže da je to bio izolovan slučaj i da je problem rešen u roku od sata.
– Objekti se greju električnom energijom i grejenje se uključuje 30 minuta pre prijema korisnika, što je dovoljno vremena da se postigne zadovoljavajuća temperatura – naglašava koordinatorka Dušanka Zorić.
L. Radlovački