Ipsilon krak kreće posle 26 godina
Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović potpisala je ugovor s preduzećem „Vojput” za nastavak gradnje Ipsilon
kraka Koridora 10 kod Subotice, poručujući da će ova vlada posle mnogo godina završiti i taj projekat.
Zorana Mihajlović je potpisala u Vladi Srbije ugovor s direktorom „Vojputa” Duškom Dražićem i pomoćnikom direktora „Koridora Srbije”, koji će obavljati nadzor, Milovanom Bekrićem.
Ugovor je vredan 123,5 miliona dinara i obuhvata nastavak gradnje Ipsilon-kraka na prvoj deonici dugoj jedan kilometar.
Potpisani ugovor obuhvata radove na izgradnji leve trake auto-puta granični prelaz Kelebija – petlja „Subotica–Jug” na deonici od kružne raskrsnice na ukrštanju s Bikovačkim putem do petlje „Subotica–Jug”. Radovi će početi odmah, a rok za njihov završetak je 100 dana.
Ugovor obuhvata i izradu projektno-tehničke dokumentacije za levu traku auto-puta na deonici GP Kelebija – petlja „Subotica–Jug”.
– Ipsilon krak je deo Koridora koji je takođe ostao u zapećku u prethodnih desetak godina, mi smo zatekli ne samo taj krak nego i mnoge saobaćajnice koje su počete da se rade pa nisu završene. U Ipsilon-krak je uložen deo novca, ali nije urađena druga strana pa nije mogao da se koristi – rekla je Zorana Mihajlović Tanjugu posle potpisivanja ugovora.
Ona je istakla da je Ministarstvo građevinarstva, zajedno s Vladom, našlo način da iz buyeta tog ministarstva obezbedi novac.
– Imali smo javni poziv i kompletnu tendersku proceduru i ova kompanija je dobila posao. Izdvojili smo ukupno 150 miliona dinara i očekujemo da se sve uradi u roku i kvalitetno. Da bi se sve završilo, potrebno je još dve milijarde dinara i mi ćemo kroz buyet za 2017. i 2018. taj novac obezbediti. Vlada je dovoljno finansijski stabilna da može da završava projekte – naglasila je ministarka Mihajlović.
Ipsilon krak je dug 23,6 kilometara i obuhvata obilaznicu oko Subotice koja treba da poveže granične prelaze Horgoš i Kelebiju.
Izgradnja Ipsilon kraka je započeta još 1990. godine. Za 26 godina izgrađeno je oko polovine, ili oko 11 kilometara.
U više navrata realizovani su određeni delovi tog projekta, ali nijedna deonica tog puta nije predata u upotrebu.
E. D.