Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Ukida se pruga koja je razvila Temerin

23.10.2016. 18:13 21:52
Piše:

TEMERIN: Pruga Novi Sad -Temerin - Bečej duga 65 kilometara puštena je u saobraćaj 2. jula 1899. godine. Time počinje industrijski razvoj Temerina.

 Izgradnjom ciglane i prvih parnih mlinova ovo mesto postaje jedan od značajnih centara u jugoistočnoj Bačkoj. Istog dana krenuo je i saobraćaj na 38 kilometara dugoj pruzi Rimski Šančevi - Titel. To su  bile takozvane vicinalne pruge, zapravo sporedne pruge koje su  povezivale manje ali privredno značajnije varošice sa prugom Budimpešta - Subotica -Novi Sad - Zemun.

Prevoz robe i putnika železnicom bio je dominantan sve do kraja  70-ih godina prošlog veka. Godišnje se železnicom kroz Temerin  prevozilo više od 100.000 tona robe i 30.000 putnika. Već 1978. broj putnika se smanjio na 15.117, a prispela i otpremljena roba na 46.000 tona. Nakon toga, prioritet u transportu robe preuzimaju kamioni-šleperi, a putnici se sve više opredeljuju za autobuse.



Vicinalne pruge su građene od slabijeg i jeftinijeg materijala, bile su opremljene krajnje jednostavnom tehničkom opremom, a mostovi su bili slabije građe. Dozvoljena brzina vozova na njima iznosila je od  35  do  50 kilometara.Pruge Novi Sad -Temerin -Bečej,  i Novi Sad -Rimski Šančevi -Titel su više od dve decenije zarasle u travu i korov. Retki su prolasci teretnih vagona, uglavnom u sezoni kampanje vađenja i transporta  šećerne repe, iako je ovaj vid transporta najjeftiniji.



Ministarstvo saobraćaja Vlade Republike Srbije planira da ukine 760 kilometara nerentabilnih  pruga, najviše u  Vojvodini. Blizu 30 lokalnih samouprava je dobilo upite  da se izjasni da li su voljni da finasiraju pruge u svojim sredinama jer država  i „Železnice” za to više nemaju novca. Interesovanje da na njihovim teritorijama opstane najjeftiniji putnički i teretni saobraćaj je bilo malo pa je produžen rok za izjašnjavanje, ali bez rezultata.



Samo nekoliko lokalnih samouprava (Šid, Sremska Mitrovica i cementara Popovac) su spremne da finasiraju održavanje železničkog saobraćaja. Među prugama planiranim za gašenje je deonica Rimski Šančevi – Bački Jarak – Temerin – Gospođinci – Žabalj – Čurug – Bačko Gradište – Bečej u dužini od 55 kilometara, i pruga Rimski Šančevi – Orlovat duga 64 kilometara.



Mile Milojević

 



 

Piše:
Pošaljite komentar