Brčkanje u Grčkoj, kratki odmor u Rimu
da po nižim cenama odu na zasluženi odmor, odnosno putovanje. U prilog tome govori i činjenica da u turističkim agencijama i dalje vlada velika zainteresovanost za aranžmane.
– Svi termini do kraja sezone su popunjeni jer klijenti žele da iskoriste to što je more još uvek toplo, a gužve su manje – rekao je Srđan Timotijević iz „Grand tursa”, i dodao da iz godine u godinu sve više turista bira septembar za odmor, najčešće zbog nižih cena. – Kao i u sezoni, najpopularnija je Grčka, čak je interesovanje veće nego krajem avgusta.
S druge strane, iz agenciji „Modena travel”, čija se ponuda fokusira na mlade, kažu da ovaj septembar nije popularan kao prethodne godine. Mladi se odlučuju prvenstveno za kraće vikend-aranžmane, sve popularniji je „siti brejk”. Taj vid odmora podrazumeva uglavnom trodnevnu posetu najpoznatijim evropskim gradovima.
– „Siti brejk” je novina u našoj ponudi, najpopularniji je tokom jeseni, ali već sada postoji interesovanje – kazala je Dragana Stepanov. – Najtraženiji gradovi su Rim, Pariz, Beč, Prag, a od ove godine u ponudi je i Moskva.
Stariji građani se odlučuju za sigurniju varijantu i već u junu rezervišu svoj odmor i otplaćuju ga u ratama. Agencije za ove termine nude i posebne ponude u vidu uključivanja smeštaja i prevoza u cenu aranžmana, kao i jeftinije izlete. Ipak, uvek postoji i interesovanje za takozvane last minute ponude, koje su popularnije kod mlađih putnika.
– Last minute je prvo za šta se interesuju klijenti jer je dosta povoljnije, ali su dostupne tek pet dana pre samog puta pa nije sigurno koliko će biti upražnjenih mesta – naglašava Srđan Timotijević, i zaključuje da sezona traje do druge polovine meseca i da početak septembra ne znači i kraj leta.
I. Čobović – M. Tulać – M. Plavšić