Suncokretov med vojvođanski brend
KIKINDA: Udruženje pčelara Kikinde pokrenulo je inicijativu da se suncokretovom medu
proizvedenom u Vojvodini, zaštiti geografsko poreklo i da taj prirodni proizvod sa ovog podneblja postane vojvođanski brend. Inicijativa je ozvaničena u okviru pčelarsko-turističke manifestacije, koja je u Kikindi okupila pčelare iz naše zemlje, Hrvatske i Rumunije.
Kikindski pčelari, a takođe i njihove kolege sa drugih područja složni su u oceni da se suncokretov med sa ovog područja, po kvalitetu znatno izdvaja od drugih, pa je povučen konkretan potez u ozvaničenju ove inicijative. Predsednik Udruženja pčelara Kikinde Saša Čolak naglašava da je ovo prvi korak u proceduri brendiranja suncokretovog meda, te da ovo geografsko područje treba staviti pod zaštitu.
- Po kvalitetu naš suncokretov med je drugi u Srbiji. Jedino je med od heljde kvalitetniji, ali ga ima prilično malo na planinama Zlatara – ukazuje Saša Čolak. - Naš suncokretov med treba brendirati i ovo geografsko područje staviti pod zaštitu. Zašto bi neko sa strane dolazio i uzimao naš suncokretov med pa ga prodavao kao visokobrendirani proizvod. Pre svega idemo na zaštitu imena i porekla suncokretovog meda, koji to zaslužuje, a samim tim i na zaštitu interesa kikindskih i svih vojvođanskih pčelara čije pčele idu na ispašu na polja pod suncokretom i sakupljaju dragoceni nektar.
Predsednik Saveza pčelarskih organizacija Vojvodine Stojan Anđelković pozdravio je incijativu da suncokretov med koji proizvode ovdašnji pčelari bude brendiran. Domaćini su se pohvalili gostima da u kikindskom ataru raspolažu sa 2.500 košnica i da Udruženje pčelara Kikinde broji više od 150 članova. Oni su uvereni su da će njihova inicijativa što pre biti realizovana, i da će od nje imati koristi svi vojvođanski pčelari.
M. Mr.