Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Sve na jednom šalteru

12.06.2016. 19:52 13:33
Piše:

SOMBOR: Najnovije izmene Zakona o opštem upravnom postupku, tačnije njegovih članova 9 i 130, usvojene kako bi se u kraj stalo naizgled bezbrojnom „šalterisanju“ građana namernih da ostvare svoja prava,

nastavak je uvođenja zakonodavnog reda po ljudskoj meri ali i EU standardima, započet promenama Zakona o gradnji. Nove legislativne intervencije, da građanin u susretu sa administracijama državnih ustanova, agencija, preduzeća sve može da obavi na jednom šalteru, pri čemu one same moraju da komuniciraju i razmenjuju podatke vezane za postupak, zaživele su i u Somboru.

- Gradska uprava je implementirala projekat „Optimus“, gde smo mi unutar Uprave razradili sistem da međusobna komunikacija za sve ono što mi sami izdajemo, bez obzira da li je u pitanju Odeljenje za društvene delatnosti, privredu ili komunalne delatnosti, ide putem interneta, tako da stranke ne moraju te stvari da donose - kaže Dušanka Golubović, nova somborska gradonačelnica, koja je do izbora na ovu funkciju obavljala poslove načelnika Gradske uprave.

Već godinu i po dana gradska uprava ima obrasce i komunikaciju prilagođenu ovakvom projektu i sve je to do sada pribavljno po službenoj dužnosti, ali je preostalo, kako kaže Dušanka Golubović, da se ceo ovaj jednošalterski sistem „uveže“ sa drugim ustanovama i državnim organima.

Da se zakonska obaveza državnih i organa lokalne samouprave u vezi funkcionisanja jednošalterskog sistema može poštovati i pored teškoća i realtivnog informatičkog zaostajanja sistema srpske javne uprave svedoče dosadašnja iskustva somborskog Odeljenja za komunalne poslove, tačnije njegovog Odseka za urbanizam i građenje, koji se prvi našao na ispitu, zahvaljujući izmenama Zakona o planiranju i gradnji s početka ove godine. Naime, izmenama zakona bilo je predviđeno da se u objedinjenoj proceduri poslovi kao što su izdavanje odobrenja za izgradnju, priključenja na komunalni infrastrukturu, upotrebu objekata, lokacijski uslovi, početak radova...završavaju elektronskim putem u roku ne dužem od 27 dana.

Javno prezentovani podaci nadležnog Odeljenja govore da je u izmenjenim uslovima rada prosečno vreme koje je bilo potrebno za izdavanje lokacijskih uslova „palo“ na svega osam dana u šta je uračunato i vreme koje je bilo potrebno za pribavljanje dokumenata po službenoj dužnosti od republičkog Geodetskog zavoda i nadležnih javnih preduzeća. Za izdavanje građevinske dozvole, koje je podrazumevalo i po službenoj dužnosti pribavljanje dokaza o pravu na zemljište od RGZ i obaveštavanje Građevinske inspekcije, investitori su u proseku čekali svega tri dana, koliko im je trebalo, na osnovu iskustva u poslednjih pet meseci koliko važe zakonske izmene, i za izdavanje rešenja o odobrenju izvođenja radova, dok su za izdavanje upotrebnih dozvola bila potrebna samo dva radna dana.

M. Miljenović

Umrežavanje pri kraju

Izmene Zakona o opštem upravnom postupku podrazumevaju umrežavanje celokupne javne uprave, pa je bilo sasvim očekivano da u ceo sistem lakše budu uključene državne ustanove, preduzeća i agencije koje su u svom radu koliko-toliko decentralizovane, a pogotovo one koje su u svom radu već usvojile i sertifikovale standarde elektronskog poslovanja. S druge strane, sasvim očekivani su bili problemi kada je u pitanju umrežavanje u novi sistem policije, odnosno aparata MUP ili RGZ.

 

Piše:
Pošaljite komentar