Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Dugme spasa za stare i obolele

19.04.2016. 19:50 13:33
Piše:

ZRENJANIN: Lokalne vlasti Zrenjanina izrazile su spremnost da u što skorije vreme na teritoriji grada uvedu „Teleasisitenciju“, uslugu koju već četiri godine u drugim sredinama pruža beogradska kompanija „Kontakta“.

Ova usluga namenjena je, pre svega, starijim, odnosno osobama sa invaliditetom i sa smetnjama u razvoju. Dakle, svima kojima je potreban osećaj sigurnosti 24 sata dnevno.

- Grad Zrenjanin vodi brigu o svim sugrađanima, a postoji više kategorija ljudi kojima je potrebna dodatna pomoć. Naši najstariji sugrađani moći će, zahvaljujući Gradu i usluzi „Teleasistencija“, da ostanu u svojim domaćinstvima i među članovima porodice. Svi mi imamo obaveze, zbog čega smo odsutni od kuće, a imamo starije članove domaćinstava kojima je u određenom trenutku potrebna dodatna briga i pažnja. Ovo je način da im to i omogućimo – izjavio je zamenik gradonačelnika Zrenjanina Saša Santovac, koji očekuje da projekat zaživi što pre i napominje da će lokalna samouprava finansirati ovaj projekat, kao što finansijski pomaže i ostale vrste pomoći.

„Teleasistencija“ je juče predstavljena u Multimedijalnoj sali Gradske kuće, a na promociju su pozvani i članovi udruženja koja okupljaju populaciju kojoj je ova usluga i namenjena. Diplomirani andragog Marija Božić iz kompanije „Kontakta“ objasnila je da ova usluga podrazumeva pružanje podrške, organizovanje pomoći, pozivanje lekara...

- Usluga funkcioniše tako što korisnici dobijaju male aparate i pritiskom na SOS dugme, ili dugme spasa, kako ga mi nazivamo, uspostavlja se dvosmerna komunikacija sa operaterima, koji pozivaju policiju, hitnu pomoć, lekare, u zavisnosti od toga kakva je pomoć osobi sa druge strane žice potrebna. Prilikom poziva, automatski se otvara karton korisnika, pa čak da on i nije u prilici bilo šta da kaže, odmah vidimo ko nas zove, od čega boluje i tako možemo da sprečimo zdravstvene komplikacije – precizirala je Božić. 

Većina korisnika ove usluge su starije osobe, koje najčešće zovu zbog usamljenosti i iz želje za razgovorom, što i dobiju, s obzirom na to da su u „Kontakti“, osim lekara, zaposleni i psiholozi i andragozi, koji im pružaju savete i podršku.

- Već smo imali jedan razgovor sa predstavnicima Grada Zrenjanina koji su iskazali interesovanje za uvođenje ovakve usluge na svom području i koji su to prepoznali kao mogućnost da se pomogne onima kojima je pomoć neophodna – zaključila je Božić. 

Ž. B.

 

Piše:
Pošaljite komentar