Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

ISTRAŽUJEMO: Kako osvojiti žene, penzionere i neodlučne

29.03.2016. 21:51 13:33
Piše:

Koje teme dominiraju u ovoj kampanji i koja je to najpoželjnija ciljna grupa za političke aktere, pitanje je koje se nameće tokom svake izborne utakmice u Srbiji. Ako bi se merilo

po dosadašnjim obraćanjima stranačkih funkcionera, najstariji sugrađani, dame i apstinenti su najčešće bili u žiži predizbornih poruka. Tako je  potpredsednica SNS-a Zorana Mihajlović pila kafu sa stanarima Doma za stare u Boru, poručujući da „Srpska napredna stranka nikada neće izneveriti penzionere”.

Njen stranački kolega, direktor Kancelarije za Kosovo i Metohiju Marko Đurić, pozvao je dame u Kosovskoj Mitrovici „da glasaju za najvećeg kavaljera i džentlmena u srpskoj politici – Aleksandra Vučića”.

Opozicionar, lider Levice Srbije Borislav Stefanović jednom vožnjom obuhvatio je sve ciljne grupe, taksirajući besplatno „nasumično odabrane građane svih uzrasta, od studenata do penzionera”.

Za političkog analitičara Dejana Vuka Stankovića, izbor takvih ciljnih grupa je – logičan. Kako objašnjava, penzioneri su brojno i disciplinovano biračko telo, žene su isto tako vrlo brojne u populaciji, pa je samim tim borba za njihovu političku naklonost strateški cilj svake kampanje. To se, kako kaže, moglo očekivati, a treba sačekati i videti da li će se aktivirati obrasci komunikacije s još nekim, kao što su, recimo, mladi, ili srednji sloj.

– Treba imati u vidu činjenicu da će te kampanje sve više biti targetirane, pošto se ne očekuje naročita izlaznost – primećuje Stanković. – Shodno tome, krenuće se na vrlo brojnu populaciju čije političko ponašanje je prilično disciplinovano i predvidivo pa je sasvim logično da stranke vlasti kucaju na vrata penzionera, u političkom smislu, jer oni jesu neko ko zbog strukture penzionog sistema u velikoj meri zavisi od države. S druge strane, žene, zbog svoje brojnosti i činjenice da imaju odgovarajuće mesto u savremenom političkom vokabularu i praksi, jesu zgodna meta za one koji smišljaju taktiku za obraćanje javnosti.

Na podsećanje na to da i vlast i opozicija pozivaju građane da ne apstiniraju već da iskoriste svoje biračko pravo, i dilemu kako to da i jednima i drugima odgovara veća izlaznost, on kaže da „vlast tradicionalno mora da poziva na birališta, iz prostog razloga što se kvalitet demokratskog procesa meri i brojem birača koji su glasali”. 

– Što je odziv birača veći, to je politička legitimacija poretka veća jer demokratija podrazumeva što veću participaciju građana s pravom glasa. Pošto je ova vlast često, krajnje neopravdano, optuživana da je nedemokratska, mislim da taj apel ide u pravcu potvrđivanja njenog demokratkog kapaciteta. Što se tiče opozicije, ona je svesna onoga što je temeljni nalaz ispitivanja javnog mnjenja – da, ako izlaznost bude u granicama izbora iz 2014, neće biti neke ozbiljnije promene u redosledu političkih stranaka. Dakle, imaćete dominaciju SNS-a, socijalista će biti drugi po snazi, dok će opozicione stranke biti na granici nekog političkog opstanka. Zato je za opoziciju važno da izađe što više birača koji u vrednosnom i političkom smislu podržavaju njen program. Znači, akteri iz različitih razloga apeluju na izlaznost – vlasti je potrebno da potvrdi politički legitimitet svoje premoći u biračkom telu, a opoziciji – da izađe iz zone straha za politički opstanak – rezimira Stanković.

Povodom dileme o tome ima li u kampanji razlike u odnosu na prošlu, on ističe da su „obrasci komunikacije manje-više očekivani pa tako vlast brani rezultate u dosadašnjem radu Vlade, dok ih opozicija radikalno osporava, počev od državne politike, koju kritikuju desne stranake, preko socijalno-ekonomske politike i demokratskog uređenja, što je tema građanske opcije”.

– Dakle, u tom pogledu kampanja se kreće u koordinatama očekivanog. Nema izrazite teme kampanje, sve teme su u igri. Doduše, stranke imaju drugačije fokuse, što je razumljivo, uzimajući u obzir njihove različite političko-ideološke profile – objašnjava sagovornik „Dnevnika”.

Svetlana Stanković

 

Povedite komšinice, prijateljice...

Potpredsednica SNS-a Zorana Mihajlović pozvala je  žene u Srbiji da budu ujedinjene na predstojećim izborima i opredele se za Srbiju koja ide napred, ekonomsko osnaživanje žena i njihovu značajniju ulogu u društvu. Ona je na tribini Unije žene SNS-a u Kladovu rekla da u Srbiji žene čine 52 odsto stanovništva, i pozvala ih da u što većem broju izađu na izbore 24. aprila i da povedu svoje prijateljice, komšinice i prijatelje.

 

Ljudi i žene

Kada god su žene odlučivale o sudbini Srbiji ona je bila sigurna, stabilna i rekao je lider Pokreta socijalista Aleksandar Vulin u nedelju u Pionirskom parku, gde je održana prva izborna Skupština žena Pokreta socijalista pod sloganom „Ljudi stvaraju dela, a žene ljude”. PS vodi računa o zastupljenosti svojih  drugarica kako unutar partije tako i u političkom životu, rekao je Vulin.

Piše:
Pošaljite komentar